Brukervilkår

1.        Introduksjon og aksept av vilkår:


Vilkårene under gjelder for salg av tjenester og produkter fra Normalkost As og deres samarbeidspartnere.
Ved å kjøpe en tjeneste samtykker man til brukervilkårene.
Betingelsene utgjør sammen med bestillingen din, avtalegrunnlaget for kjøpet.


2.        Tjenesten

Vi tilbyr online coaching rettet mot mål om å gå ned i vekt og livsstilsendringer omkring dette tema. Vi tilbyr også treningsprogrammer man kan kjøpe utenom.
 

3.        Opprettelse av kundeforhold

Et kundeforhold opprettes via nettsiden hvor man velger tjeneste og coach og betaler via betalingsløsningen vi bruker
via Stripe.


4.        Betalingsvilkår

Betalingsløsningen er via Stripe som tredjepart. Ved betaling registrerer kunden navn, adresse, epost og et visa kort. Velger kunden å betale et totalbeløp gjøres det en transaksjon og hvis kunden ønsker å betale pr måned så trekkes kortet automatisk samme dato som start, hver mnd til kunden sier fra at coachingen skal avsluttes. Det er bindingstid på 3 mnd og coachingen/betalingen fortsetter etter det helt til kunden sier at det skal avsluttes. Det er kundens ansvar å si fra når tjenesten skal avsluttes.
Gjeldende priser står på nettsiden og inkluderer mva.

5.        Kundens plikter

Som kunde hos oss er du ansvarlig for betaling av de tjeneste vi har avtalt. Dette ansvaret omfatter også å ikke la andre bruke vårt system eller dele det digitale innholdet du har tilgang til, med andre. Det er ikke under noen omstendighet lov til å videreformidle de dokumentene som du får tilgang til og de må ansees personlige. Dette gjelder også dokumenter du vil få tilgang til gjennom eventuell medlemsgruppe. Det er følgelig heller ikke lov å ta skjermbilder av treningsprogram og kostholdsplan å dele med andre uten at du har fått eksplisitt samtykke fra Normalkost As. Det er heller ikke lov å overdra abonnementet sitt til andre og kjøpet er direkte knyttet til deg og din profil.

Det er kundens ansvar og hele tiden opplyse sin coach om sin helsesituasjon og Normalkost As og våre samarbeidspartnere fraskrives all ansvar for egen risiko, skade og tap.

6.        Angrerett


Salg av kosthold og/eller treningsprogram defineres av Angrerettloven som fjernsalg.

Det gjelder også unntak fra angrerett for levering av digitalt innhold. Det er viktig å forstå at dette er forskjellig fra en vare du kjøper i en fysisk butikk som du kan levere tilbake og utsalgsstedet kan selge videre til en annen.

I det følgende har vi støttet oss til Forbrukerrådet sine veiledere og forklaringer om hvordan angrerett skal forstås for digitale kjøp.

Angrerettloven § 5 bokstav i), § 8 bokstav b), c) og k), § 11, 2 ledd, §22 bokstav n) og § 26, 2 ledd bokstav c) Direktivet artikkel 2 nr. 11, artikkel 6 nr. 1 bokstav r) + s), artikkel 7og 8, artikkel 4 nr. 4 bokstav b) og artikkel 16 bokstav m). Direktivet fortale nr. 19

Med digitalt innhold menes data som blir fremstilt og levert i digital form, for eksempel spill, musikk, filmer, dataprogrammer, osv.

I tidligere sak 15/1113-42 kom Forbrukertristutvalget til at en bestilling av digitalt treningsprogram måtte ansees som digitalt innhold i lovens forstand.

Angrerettloven skiller mellom digitalt innhold på fysisk medium (f.eks. CD), eller som til oss; data som kan lastes ned, strømmes og brukes. Vi leverer digitalt innhold i form av abonnement og enkelttjenester.

Forbrukerrådet har uttalt at angreretten faller bort, straks tjenesten tas i bruk. Digitale tjenester skiller seg her fra andre tjenester, hvor bortfall skjer først når tjenesten er ferdig levert. 

Ved å legge inn en bestilling på en av våre digitale tjenester har du gitt oss ditt uttrykkelige forhåndssamtykke til at vi kan starte arbeidet med bestillingen din, og at du samtidig erkjenner at angreretten har gått tapt.

 

Ønsker du å angre må det gjøres per e-post kontakt@normalkost.no før vi har påbegynt oppsettet ditt.
Er du usikker på hva dette innebærer for deg? Ikke nøl med å ta kontakt med oss, så hjelper vi deg gjerne med å henvise deg til rett instans.

 

7.        Ekstraordinære hendelser
Det tas forbehold om at ekstraordinære hendelser, herunder Force Majeur kan forhindre oss i å levere tjenestene og produktene til avtalt tid.

 

8.        Tvister og lovvalg


Tvister i anledning betingelsene og tilhørende bestemmelser, samt tvister som angår de omtalte og der av følgende rettsforhold hører inn under de ordinære domstoler, med Skien Tingrett som verneting.


Kontakt oss gjerne for spørsmål
kontakt@normalkost.no